Dag 5

6 januari 2020 - Storuman C, Zweden

Inmiddels hebben we bijna de hele nacht doorgereden. Bijna want om 24.00 uur hadden we allebei zoveel slaap dat we hebben besloten om een uurtje te gaan slapen in de auto. Bij een benzinestation op de parkeerplaats hebben we de auto geparkeerd, stoelen achterover en slapen. Na bijna 2 uur werden we weer wakker!

We zijn de route vervolgd, dat ging een stuk beter na deze rustpauze. Op enig moment kwamen we weer collega's tegen en zijn we verder de hele dag samen opgereden. Dit is prettig bij de stops want erg gezellig en als er wat gebeurt ben je niet alleen, ook erg fijn. De wegen zijn behoorlijk ijzig en glad dus het is op passen!

Onderweg hebben we 4 rendieren gespot, erg leuk. Op het moment dat het weer licht begon te worden was er een mooie rode lucht te zien. Geen Noorderlichtt maar wel heel mooi. Het landschap is behoorlijk wit,, echt prachtig.

In de loop van de dag hoorden we dat er inmiddels 4 teams zijn uitgevallen door auto schade door glijpartijen. We  hele mooie Maseratti zit van voren en van achter in elkaar door een schuiver en kan niet meer verder meedoen. Zo zonde, van de auto! ( en natuurlijk voor de mannen!😎)

Inmiddels zitten we ver in Zweden en gaan we door naar Zweeds Lapland. Het wordt duidelijk dat we een tussenstop hebben voor het eten waar we ook kunnen snowscooter rijden en ijsrijden met een auto, niet je eigen auto!

Geen idee of wij dat gaan halen maar we rijden gestaag door. We proberen om toch de originele route te rijden om zoveel mogelijk punten te verzamelen. Wij vinden de stand helemaal niet belangrijk maar de anderen wel en voor de tijd en afstand maakt het niet uit hoe je rijd!

We hebben de extra's niet gehaald helaas. We waren om 19.30 uur in het hotel. We hebben wat gedronken en gegeten en zijn nu heel hard aan nachtrust toe. Morgen om 08.00 uur vertrekken we weer!

Welterusten!

1. Monique Zwaan:
    6 januari 2020
    Super leuk! Maar wel heftig deze reis met al die slip partijen het is maar goed dat jullie niet snel bang zijn! Zou niets voor mij geweest zijn
  2. Puck:
    6 januari 2020
    Goed bezig, fijn dat alles nog heel is! Xxx