Start ScanCovery Trail 2020

3 januari 2020 - Harpstedt, Duitsland

Hallo allemaal,

Allereerst een heel goed en gezond 2020 toegewenst!

Deze keer geen reis met de boot maar een autotourtocht dwars door Scandinavië. 7000 kilometer in 10 dagen, op zoek naar het Noorderlicht en met een bezoek aan Ijsland. De route is een verrassing. We rijden op coördinaten die we onderweg doorkrijgen via sms en email.

Nieuwjaarsdag hebben wij dit jaar totaal anders doorgebracht dan andere jaren! We hebben de koffers en de auto ingepakt voor deze reis! Best een flinke klus want wat neem je wel mee en wat niet en dan ook nog een hele checklist voor de winterse omstandigheden! De auto was technisch al eerder geprepareerd, nu alleen nog alle mogelijke benodigdheden. Denk aan een brandblusser, trekkabels, sneeuwkettingen, lampen, schep, snelstarter en nog heel veel meer. We hebben 10 zakken zand op de bodem gelegd achterin omdat de auto makkelijk uitbreekt aan de achterkant. Ben benieuwd of het gaat helpen!

Vanmorgen om 06.00 uur zijn we vertrokken vanuit 't Goy naar Haaksbergen waar de officiële start van de reis is. Alle auto's worden opgesteld op startvolgorde en na de 1e briefing ontvangen we ons volgsysteem. Dat is een klein gps-kastje voor in de auto zodat men ten alle tijden kan zien waar we rijden. En door dit kastje is in de app ook te volgen op de live kaart waar we rijden. App Scanct van Scan covery trial downloaden en je kunt ons volgen. Wij hebben teamnummer 28.

We rijden daatna richting Hamburg. Via Kiel, Aarhus naar Hirtshals waar we op de boot gaan naar Stavanger in Noorwegen.

Nadat we rond 18.00 uur aankwamen bij de boot⛴ ontvingen we onze tickets en konden we aan boord. Om 20.00 uur waren we aan boord en nadat we onze spullen in de hut hadden gelegd, konden we gaan dineren. We hadden ondertussen al een berichtje van de kapitein ontvangen dat het geen rustig vaartochtje zou worden! Gelijk bij vertrek uit de haven was het al voelbaar!  Met de Symphony zouden wij rechtsomkeerd maken maar deze boo ging door.

Het advies was een reistabletje in te nemen als je last had van zeeziekte! Dus dat hebben we maar gelijk gedann. En goed eten, terwijl ik eerst dacht ik eet niet want dan hoeft het er ook niet weer uit! Dus toch maar normaal gegeten zodat dat niet kan schommelen. 🤣😂. Trouwens best een uitdaging om met een vol bord door een restaurant te lopen wat zo schommelt! 😁

Na het eten wou Bert al gauw naar de hut. Hij werd steeds bleker. Aangekomen bij de hut werd duidelijk waarom, zijn ijsje kwam er gelijk weer uit, hij was net op tijd bij het toilet! Daarna is hij gauw op bed gaan liggen en ging het beter. Hij is verder niet ziek geweest en ik ook niet. Ik vind het hilarisch om te zien hoe iedereen door de boot loopt te zwalken, als een stelletje dronkaards!! En de trap oplopen terwijl de boot een flinke golf neemt is ook een uitdaging, ik zat gelijk op mijn knieën, 🤣🤣🤡.

Ik ben ook naar bed gegaan, het was inmiddels ruim na 22.00 uur. De golven waren ruim 5 meter hoog volgens de kapitein en dat hebben we gevoeld. Het voelde de hele nacht alsof we in de achtbaan en Villa Volta ( uit de Efteling!) tegelijk zaten, helaas zonder de muziek! 🎢🎡 🎶 We zijn nog net niet over de kop gegaan maar voor de rest was het enorm ruig!

Het is nu half 9 en we gaan nu in Noorwegen verder.

Tot vanavond!

1. Monique Zwaan:
    3 januari 2020
    Super leuk om jullie te volgen
  2. Petra Vernooij:
    4 januari 2020
    👍 Ik probeer elke dag wat te schrijven.
  3. Thera:
    3 januari 2020
    Leuk verhaal weer! Heftige boottocht lijkt me!! Veel plezier nog.
  4. Petra Vernooij:
    4 januari 2020
    Boottocht was inderdaad erg heftig. De dag erna stond ik nog steeds te wiebelen op mijn benen. En met mij nog veel meer mensen!
  5. Puck:
    5 januari 2020
    OMG Peet, alleen bij het lezen al zie ik groen!
  6. Petra Vernooij:
    5 januari 2020